Volledige integratie met andere modules
SalesManager Online Servicemanagement is volledig geïntegreerd met SalesManager Online CRM en ERP. Hierdoor kun je gemakkelijk een nieuwe servicemelding aanmaken vanuit een klantkaart, een order of zelfs een product. Daarnaast kunnen wij een klantportaal ontwikkelen waarin uw klanten zelf een nieuwe melding aan kunnen maken. Deze kan dan direct worden opgepakt door het serviceteam. Nadat de servicemelding is binnengekomen of aangemaakt zullen er zogenaamde ‘servicecalls’ worden uitgezet om de melding op te lossen. Servicecalls zijn de activiteiten die nodig zijn om de melding af te handelen, denk hierbij aan het inplannen van monteurs die langsgaan bij de klant op locatie of een medewerker die telefonisch contact op dient te nemen met de klant om het probleem verder te inventariseren.
Meer weten? Download de Guide ‘SalesManager Software Guide voor de Servicemonteur’ en lees alles over de mogelijkheden.
Mobiele service app
Naast de cloudapplicatie die vanaf elke locatie en op elk device te gebruiken is, kan er gebruik worden gemaakt van de mobiele service app. Met deze app hebben de monteurs dagelijks een overzicht van de openstaande klussen en daarnaast kan in de app alle relevante informatie van de klus worden opgeslagen. Denk hierbij aan foto’s van het apparaat wat gemaakt moet worden, een handtekening van de klant na afloop van de klus of een terugmelding aan kantoor betreffende het verbruik van uren en materialen.
Optimaliseren op maat met SalesManager
SalesManager Online Servicemanagement is flexibel, modulair en voorziet in de ondersteuning van al uw service gerelateerde werkzaamheden.
De oplossingen van SalesManager Software kenmerken zich door de modulaire opbouw en het flexibele karakter. Ook voor de servicemanagement module geldt dat de omgeving volledig aanpasbaar is aan uw wensen. Als er extra velden nodig zijn of bepaalde functionaliteit dient afgeschermd te worden of juist beschikbaar te zijn voor specifieke teams of medewerkers dan kunnen wij dit volledig op maat opleveren.
DIT ZIJN ALLE FUNCTIONALITEITEN VAN HET SERVICEPAKKET
Servicemeldingen
Klachten of storingen worden als meldingen in Servicemanagement geregistreerd. Je kan klachttypen, prioriteiten, gradaties enz. vastleggen en aan een servicestappenplan koppelen: bewaakt wordt dan dat de melding tijdig en op een eenduidige manier wordt opgevolgd. Klanten kunnen automatisch via de mail of via het selfservice portal op de hoogte worden gebracht van de status.
Service calls
Een servicemelding zorgt voor een taak of service call voor een servicemedewerker. Een medewerker ziet op een dashboard welke storingen verholpen moeten worden, bij welke klanten en met welke prioriteit. Zij zien op welke locatie en op welk product een eventuele reparatie moet plaatsvinden. Zij zien ook of het onder garantie of onder een onderhoudscontract valt.
SLA’s
In een Service Level Agreement (SLA) oftewel een dienstenovereenkomst staan alle afspraken omtrent de service genoteerd. Ook de kwaliteitseisen kunnen hierin worden opgenomen. SalesManager Online bewaakt dat de servicedesk zich aan deze afspraken houdt. Bijvoorbeeld dat een melding met een hoge prioriteit binnen een uur wordt opgelost.
Installed base management
Met Servicemanagement van SalesManager Online kan je bijhouden waar de producten staan. Tot binnen een gebouw in welke ruimte. De gehele geschiedenis van alle service contacten rond een bepaald product zijn zichtbaar. SalesManager Online biedt Installed Base management.
Selfservice Portal
Met Servicemanagement van SalesManager Online is het mogelijk om onlineservice aan je klanten te bieden door middel van het Selfservice Portal. Klanten kunnen zelf meldingen plaatsen in een portal waarna ze meteen in het systeem worden geregistreerd. Ze hebben 24/7 zicht op de afhandeling van de melding.
Arbeid en Materialen
Naast de uren kan ook het materiaal worden geregistreerd. Zo kan precies worden bijhouden hoeveel de gedane service heeft gekost. Zowel qua loonuren als materiaal. Zie ook de mogelijkheden van de Service app.