Het CRM systeem van SalesManager: flexibel en modulair
Binnen de modulaire opbouw van SalesManager Online is CRM het eerste bouwsteentje. Door al je klanten, leveranciers, prospects, suspects, partners en zelfs concurrenten toe te voegen aan je relatiedatabase creëer je het perfecte fundament voor overige modules als ERP en Servicemanagement.
Via de integratie met het handelsregister van de Kamer van Koophandel haal je snel de belangrijkste informatie van een zakelijke relatie op en wordt er direct een relatiekaart aangemaakt met daarop belangrijke gegevens, zoals het KvK-nummer en adres. Vul dit aan met contactpersonen, telefoonnummers en andere relevante informatie en er ontstaat direct een compleet beeld van de relatie. Ook een klant met verschillende vestigingen of een leverancier met meerdere contactpersonen registreer je makkelijk en snel met SalesManager Online CRM.
Liever later nog een keertje rustig nalezen? Download dan onze whitepaper. In de whitepaper bespreken we alle functionaliteiten van onze CRM-oplossing speciaal voor de groothandel.
Daarnaast is SalesManager Online CRM ook uitermate geschikt om alle communicatie met verschillende relaties te registreren en te monitoren. Door het loggen van activiteiten en het opslaan van documentatie wordt een volledig beeld gecreëerd van alle communicatie met externe relaties. Terugkerende processen zoals leadopvolging of klachtenafhandeling zijn daarnaast simpel te structureren met behulp van stappenplannen. Door middel van de ‘workflow engine’ worden er automatisch nieuwe activiteiten aangemaakt op basis van het resultaat van de voorgaande activiteit.
Verder is het middels een integratie met Outlook mogelijk alle e-mails en agenda-items te synchroniseren met SalesManager Online CRM. Dit scheelt handmatig werk en voorkomt fouten in bijvoorbeeld het overnemen van afspraken of het bewaren van mails.
Optimaliseren op maat met SalesManager Online CRM
Dankzij het flexibele en modulaire karakter van SalesManager Online CRM sluit de oplossing naadloos aan op de behoeften van de klant. Zo is het mogelijk om een relatiekaart aan te passen aan de specifieke wensen van de klant. Als er meer vrije velden nodig zijn om aanvullende informatie op te slaan of is er behoefte aan een extra filter om beter te kunnen segmenteren dan biedt SalesManager Online hier uitgebreide mogelijkheden voor. Dankzij het interne ontwikkelteam is het mogelijk om snel klantspecifieke aanpassingen door te voeren. Door de flexibiliteit is SalesManager Online CRM geschikt voor vrijwel elke organisatie.
De oplossing draait in de cloud waardoor het mogelijk is om met meerdere gebruikers vanaf verschillende locaties en op verschillende devices tegelijk te werken. Per gebruiker zijn ook precies de toegangsopties in te regelen die passen bij de functie van de werknemer. Op deze manier heeft elke gebruiker alleen maar toegang tot de onderdelen die voor hem of haar relevant zijn.
Dit zijn alle mogelijkheden van het CRM systeem
DASHBOARD
Alles moet tegenwoordig snel. Klanten willen snel een offerte hebben. Een klacht moet binnen een uur opgelost zijn. Des te belangrijker is het om goed overzicht te hebben over wat er speelt. Elke gebruiker heeft hiervoor een eigen SalesManager Online dashboard.
RELATIEBEHEER
Het is van essentieel belang dat relevante informatie van zowel leveranciers als klanten wordt opgeslagen. Alle profielgegevens kunnen worden vastgelegd. Het aantal invoer velden is zelf te bepalen. Zo kan je zelf kiezen wat je allemaal vast wilt leggen.
AGENDA EN PLANNING
Altijd een opstapeling van Post-it’s of to-do lijstjes? CRM van SalesManager Online zorgt voor overzicht. Er kunnen eenvoudig taken worden aangemaakt die eventueel meteen aangevuld worden met de nodige informatie uit de database. SalesManager Online synchroniseert met Outlook en Google Calendar.
OPPORTUNITIES OF VERKOOPKANSEN
SalesManager Online biedt uitgebreide mogelijkheden voor grip op de salesfunnel of verkooppijplijn. Verkooptrajecten kunnen vanaf de eerste aanvraag tot en met de geleverde order gevolgd worden.
WORKFLOW MANAGEMENT
Moeten bepaalde activiteiten altijd op dezelfde manier opgevolgd worden? Zijn er procedures die strikt gevolgd moeten worden? Dat kan met de Workflowmanager van SalesManager Online. Deze 'stappenplan module' automatiseert en bewaakt workflows.
DOCUMENT MANAGEMENT
Alle documenten, zoals Word documenten, Excel spreadsheets, Pdf’s of PowerPointpresentaties worden opgeslagen in de SalesManager Online database. Je bouwt zo dossiers op per klant of project en bepaalt wie hier toegang toe heeft.
MARKETING
Selecties kunnen op combinaties van alle velden in de database gemaakt worden. De selectie kan gebruikt worden voor een geprinte mailing of worden doorgezet naar bijvoorbeeld MailChimp voor een strak vormgegeven HTML-mailing.