Workflow management
Zijn er projecten die vaak herhaald worden? Dan biedt de Workflowmanager van SalesManager Online uitkomst. De Workflowmanager is een stappenplan module, die standaard wordt meegeleverd met SalesManager Online. De module is ontwikkeld om eenvoudige tot complexe bedrijfsprocessen te ondersteunen. Voorbeelden voor de salesafdeling zijn de follow-up van beurzen, marketingcampagnes en de afhandeling van informatieverzoeken per product of productgroep. Voor de serviceafdeling zorgt de workflowmanager dat de SLA's bewaakt worden.
Hoe werkt zo'n workflow?
Met een workflow bepaal je hoe een bepaalde activiteit moet worden opgevolgd. Je kan het gebruik om te zorgen dat een offerte altijd na 3 dagen wordt opgevolgd of dat een servicedesk een bericht krijgt dat een melding van een bepaald type te lang openstaat. Dit zijn de eenvoudige voorbeelden van een workflow. Je kan ook aangeven dat er meerdere activiteiten gedaan moeten worden door verschillende medewerkers en dat als deze allemaal zijn afgerond er nog wat acties gedaan moeten worden. De workflow is een soort activiteitengenerator.
Met de workflowmanager stel je in:
wat het startpunt van de workflow is. Bijvoorbeeld een order is binnengekomen.
hoe snel er een opvolging moet komen. Bijvoorbeeld direct een opdrachtbevestiging mailen of na 3 dagen een offerte nabellen.
wie de opvolging doet. Het kan ook zijn dat SalesManager Online automatisch een mail met een specifiek formaat stuurt.
of er meerdere stappen in de workflow zijn
Workflows voor alle processen
De workflowmanager kan voor alle modules van SalesManager Online worden ingezet.
Voor de servicemodule zorgt het bijvoorbeeld voor de bewaking van de SLA's.
Voor de logistieke afdeling zorgt het voor reminders om te melden of een leverancier een inkooporder heeft bevestigd.
Voor de afdeling administratie kunnen contractverlengingen automatisch worden verstuurd.
Voor de salesafdeling zorgt het ervoor dat de verkoop binnendienst tijdig een aanvraag via de website opvolgt.