SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

Verbeter de klantervaring

Web 1366 – 8.png

Zoals in de vorige blog besproken draagt het op de juiste manier inregelen van het servicemanagement bij aan positieve klantervaring. Om de ervaring van de klant nog beter te maken bespreken wij in deze blog het selfservice portaal en de service app. Deze features zijn onderdeel van servicemanagement van SalesManger Online. 

 

Service portaal 

Servicemanagement van SalesManager Online kan uitgebreid worden met het selfservice portaal. Hiermee verhoog je de servicegraad voor je klanten. Klanten kunnen 24/7 meldingen plaatsen en de status van uitstaande meldingen bekijken en desgewenst updaten. Ook zijn er FAQ's beschikbaar en kunnen klanten zo mogelijk zelf een oplossing voor hun probleem vinden. Naast meer service voor de klanten zorgt de inzet van het portaal ervoor dat de servicemedewerkers ontlast worden. Het portaal kan naar eigen wens worden ingericht, bijvoorbeeld volgens de look-and-feel van jullie bedrijfswebsite. 

 

De service app 

De service app is dan wel niet iets waar de klant direct mee te maken heeft, maar verhoogd wel de servicegraad aanzienlijk. De service app kent namelijk vele voordelen voor de servicemonteur, zo krijgt hij bijvoorbeeld een melding wanneer er een nieuwe klus is. Maar er zijn nog meer voordelen, deze zetten wij voor je op een rijtje: 

  • Inzicht in planning en kosten 

    De servicemonteur kan offline zijn uren schrijven. Automatisch kan worden bijgehouden hoe lang hij met een klus bezig is en wat de reistijd is geweest. Dit kan natuurlijk direct aan een tarief worden gekoppeld zodat je direct zicht krijgt op de kosten.

  • Eenvoudig en snel documenteren 

    Eenvoudig kunnen er foto’s worden opgenomen van voor en na de klus. Zijn er artikelen gebruikt uit de voorraad? Dan wordt dit direct afgeschreven. Moet er iets nagestuurd worden? Dit kan natuurlijk ook meteen worden doorgeven. Zo wordt de servicemonteur optimaal ontlast. 

  • Direct ondertekenen bij de klant 

    De monteur kan de klant digitaal laten tekenen. Bij een internetverbinding worden alle gegevens naar de server gestuurd en wordt er een werkbon naar de klant gemaild. Even geen verbinding? De werkbon wordt tijdelijk geparkeerd en alsnog verzonden zodra er wel verbinding is. Door de snelle verwerking van een akkoord zal er eerder gefactureerd kunnen worden.

 Bovenstaande functies zijn enkel twee mogelijkheden van het servicemanagementpakket van SalesManager Online. Benieuwd naar de overige features? Download onze service whitepaper of neem contact op met Alex.