CRM, oftewel Customer Relationship Management, vormt de basis op het gebied van relatiemanagement. Op deze manier wordt de relatie beheerd en ontstaat er overzicht in de interactie met de (potentiële) klant. Het CRM-systeem kan worden gebruikt voor contactbeheer, sales management, servicemanagement of projectmanagement. In deze blogpost leggen we je alle voordelen uit van het CRM-systeem van SalesManager Online.
Wat is CRM
Het CRM-systeem geeft dus inzicht in klantinformatie, klantinteracties en klant opportunity’s. Dit is niet alleen van toegevoegde waarde voor accountmanagers, maar voor iedereen binnen de organisatie. De benaming van een CRM-systeem brengt soms wat verwarring met zich mee. Zo kent het verschillende namen, zoals CRM-software of CRM-pakket. Deze namen komen allemaal op hetzelfde neer.
De kracht van CRM
CRM is dé manier om klanten optimaal van dienst te zijn. Van het automatisch opmaken van gepersonaliseerde campagnes en mailinglijsten tot het opvolgen van leads en het opmaken en opvolgen van offertes. Maar hoe doet een CRM-systeem dat? Een CRM-systeem tilt klantrelatiebeheer naar een hoger niveau, omdat een CRM-systeem in staat is om de interessegebieden van klanten te herkennen en te registreren. Hierdoor kan er naadloos worden ingespeeld op de customer journey van een specifieke klant. Dit stelt je dus in staat om op het juiste moment interactie aan te gaan met de klant en hem te voorzien van relevante informatie. Concreet betekent dit dat er een zeer efficiënte manier van communicatie ontstaat. Deze communicatie resulteert in maatwerk voor de klant. Waardoor de klanttevredenheid en commerciële success rate toe zal nemen. Daarnaast kent het CRM-systeem ook nog vele andere voordelen, zoals:
Beter inzicht in klantgegevens
Betere klantenservice
Efficiëntere verkoopcyclus
Hogere productiviteit
Beter inzicht in voortgang en doelen
De SalesManager CRM app
Bij SalesManager weten we hoe belangrijk het is om klanten op het juiste moment te voorzien van de juiste informatie. Dit vraagt soms om veel flexibiliteit. Daarom heeft ons team hard gewerkt aan de ontwikkeling van de SalesManager CRM app, beschikbaar voor zowel Android als iOS. Hierdoor kan je altijd en overal, zowel online als offline, bij de relevante data. Met de CRM-app heb je altijd alle klanten, contactpersonen, afspraken en taken beschikbaar op jouw mobiel of tablet. Vanuit de app kun je klanten bellen, sms’en en ook WhatsApp en Skype zijn gekoppeld. Als je op het adres klikt, start Google Maps op en kun je jezelf naar de klant navigeren. Voor meer informatie over de CRM-app, klik hier.
Download de Whitepaper!
Een CRM-systeem werkt het beste wanneer deze voor jou bedrijf op maat gemaakt is. Benieuwd hoe dit er voor jouw bedrijf uit zou zien? Neem contact op met Alex Werner om de mogelijkheden te bespreken.
Samen vinden we de juiste oplossing voor jouw bedrijf!