Inkoopfacturen
Wanneer het gehele inkoopproces is afgerond kun je direct een inkoopfactuur creëren. Als de inkoopfactuur binnenkomt hoef je alleen te controleren of de bedragen kloppen en mogelijk het factuurnummer van de leverancier aanpassen. De boeking is dan compleet en wordt automatisch doorgeboekt als journaalpost. SalesManager Online heeft een gratis en gecertificeerde koppeling met Twinfield.
Scan-en-herken voor automatische verwerking van inkoopfacturen
Koppel Basecone aan SalesManager Online en de verwerking van inkoopfacturen gaat nog makkelijker. Basecone scant en herkent de inkoopfactuur. Deze kan door de koppeling met SalesManager Online direct gematcht worden op basis van het inkoopordernummer of crediteurnummer.
De inkooporder regels vormen de basis voor het voorstel van de inkoopfactuur regels. Ook de juiste grootboeken, kostenplaatsen en/of projectcodes worden al voorgesteld.
Als er een match is, wordt de boeking automatisch doorgeboekt als journaalpost. De originele inkoopfactuur is via een zogeheten deeplink direct vanuit SalesManager Online op te roepen.
Wil je meer weten over de SalesManager Online – Basecone koppeling? Klik hier.
Overzicht op inkoopfacturen
Het inboeken van inkoopfacturen gaat met SalesManager Online eenvoudig en snel. De inkooporder of meerdere inkooporders kan worden gebruikt om de factuurregels van de ingekochte goederen met aantal en inkoopprijs als basis te nemen voor het inboeken van de ontvangen inkoopfactuur.
Op hetzelfde scherm wordt tevens ook de reeds geleverde aantallen van de ingekochte goederen getoond.
Nadat alle inkoopfacturen zijn ingeboekt dan kunnen de facturen meteen door de boekhouding worden verwerkt en gefiatteerd. Of je nu een losse factuur, een verzamelfactuur, een deelfactuur of een creditfactuur wilt maken, SalesManager Online ondersteunt het.
Naadloze koppeling met de boekhouding
Natuurlijk kan je de factuur handmatig in de financiële administratie inboeken. Maar dit kost tijd en is foutgevoelig. Boek vanuit SalesManager Online de inkoop facturen. Tijdens het inboeken worden eventuele NAW-mutaties van debiteuren en crediteuren naar het boekhoudpakket doorgeboekt. Je hoeft zo geen gegevens dubbel in te voeren. Dit bespaart tijd en vermindert de kans op fouten.