Gebruik je verschillende systemen om jouw organisatie draaiende te houden? Het is veel overzichtelijker en efficiënter om al je processen vanuit één centraal systeem te beheren. Ketenoptimalisatie maakt het mogelijk!
Wat is ketenoptimalisatie?
Losse bedrijfsprocessen integreren in één ERP-systeem noemen we ketenoptimalisatie. Door inkoop, verkoop, prospecting, voorraad, administratie, facturatie en verzending vanuit één systeem te beheren, laat je bedrijfsprocessen beter op elkaar aansluiten en kan je verschillende systemen met elkaar laten communiceren.
Voordelen van ketenoptimalisatie
Efficiënter - Doordat je centrale hub gekoppeld is met andere systemen (zoals bijvoorbeeld Twinfield of Exact Online) worden gegevens in die systemen ook automatisch toegevoegd of bijgewerkt. Je hoeft dus nooit meer op meerdere plekken gegevens in te voeren.
Overzichtelijker - Alle gegevens zijn in één centraal systeem te vinden. Je hoeft dus nooit meer in verschillende systemen op zoek naar informatie en je medewerkers kunnen al hun administratieve werkzaamheden uitvoeren in één overzichtelijke tool.
Minder foutgevoelig - Bij het overtikken van gegevens is een foutje zo gemaakt. Door alles in één systeem te beheren, wordt overtikken of het invullen op meerdere plaatsen van dezelfde gegevens overbodig.
Voordeliger - Je medewerkers zijn minder tijd kwijt aan invul- of opzoekwerk. Dat bespaart tijd en dus geld.
Productiever - Doordat je medewerkers minder tijd kwijt zijn aan niet-effectieve randzaken, kunnen zij meer tijd besteden aan waar ze écht goed in zijn.
Ketenoptimalisatie in SalesManager Online
SalesManager Online is een cloudplatform voor CRM, ERP, project- en servicemanagement. Met ons standaardpakket (eventueel in combinatie met maatwerk) maak je van jouw organisatie een gestroomlijnde machine.
Op het gebied van verkoop werkt dat bijvoorbeeld zo:
Nieuwe lead registreren. Een nieuwe lead krijgt een eigen relatiekaart in het CRM. Hierin kan je alle bedrijfsgegevens plaatsen, maar ook de communicatie bijhouden: hoe het contact tot stand is gekomen, welke afspraken gemaakt zijn, welke producten besproken zijn, enzovoort. Ook kan je alle documentatie en activiteiten loggen. Dit geeft een compleet overzicht van (je relatie met) de contactpersoon en het bedrijf dat hij of zij vertegenwoordigd.
Project maken van gesloten deal. Wordt een lead een klant? Dan kan je deze converteren naar een project waar meteen alle informatie klaarstaat. Dit vul je aan met wat je gaat leveren en wat je voorspelt dat het gaat opleveren.
Van project naar offerte, contract en order. De verrijkte informatie kan je nu verder uitsplitsen in offertes, contracten en orders. Alle processen blijven aan elkaar gekoppeld en de gehele historie blijft inzichtelijk.
Levering en facturatie. De gemaakte orders worden verstuurd en gefactureerd. De status van orders worden automatisch bijgewerkt.
Standaard koppelingen met externe pakketten. Koppel je bestaande software zodat alle gegevens automatisch worden overgenomen en bijgewerkt. Wij hebben standaard koppelingen met boekhoudpakketten Twinfield, Exact Online en Basecone, maar ook koppelingen op het gebied van warehouse, e-commerce en meer. Alles is volledig gesynchroniseerd: zodra een factuur voldaan is, wordt levering bijvoorbeeld in gang gezet en wordt de order op verstuurd gezet.
Maatwerk koppelingen met externe software. Naast de standaard koppelingen kunnen wij maatwerk koppelingen maken met vrijwel elke andere software.
Voor inkoop en servicemanagement geldt hetzelfde principe. Alle opvolging verloopt via één systeem. Je kan alles in SalesManager Online registreren, je hebt alle informatie altijd in één overzichtelijk systeem staan en hoeft dankzij koppelingen nooit meer te switchen tussen verschillende systemen.
Boek een vrijblijvende demo
Is er in jouw organisatie nog ruimte voor verbetering? Wij helpen je graag om dit uit te zoeken. Geheel vrijblijvend kijken we samen naar jouw bedrijfsprocessen en bieden we advies voor ketenoptimalisatie. Maak nu een afspraak!