Bestellen jouw klanten producten vaak al ver van tevoren? Ouderwetse systemen reserveren deze producten, waardoor ze al die tijd in je magazijn liggen te wachten. Kan dat niet slimmer?
Slimmer backorders verwerken
Backorder processing is de kunst van het optimaal verwerken van bestellingen. En daar komt meer bij kijken dan je misschien zou denken.
Zo wordt in veel systemen een product gereserveerd zodra het besteld wordt. Maar als een klant een bestelling doet die hij over een maand pas nodig heeft, is het slimmer om je voorraad te managen op basis van gewenste uitleverdatum. Zeker als de verzendtijd maar erg kort is. Zo voorkom je dat je last minute orders niet kunt vervullen omdat er al producten gereserveerd zijn en wordt je voorraad niet onnodig groot.
Backorder processing in SalesManager Online
Met SalesManager Online stroomlijn je jouw handelsbedrijf. Je beheert al je producten, voorraden, relaties, orders en financiën in één overzichtelijk ERP-systeem. Daarnaast biedt de software verschillende slimme functionaliteiten om nóg meer uit jouw bedrijf te halen.
Slimme backorder processing is daar een goed voorbeeld van. Op basis van de uitleverdatum geeft de software je een seintje wanneer het tijd is om te bestellen.
Wordt het product, door onverwachte problemen verderop in de supply chain, te laat geleverd? Dan zorgt de functionaliteit Advanced Shipping Notice ervoor dat je klanten automatisch op de hoogte worden gesteld. Ook houdt de software rekening met eventuele staffelkorting op inkoop bij het besteladvies.
Benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet? Jouw backorder processing volledig stroomlijnen? Boek nu een vrijblijvende demo.