SalesManager Software Keuzehulp: de juiste keuze voor jouw bedrijf

x

ERP Suite

Kennis is macht, kennis delen is kracht! Een ERP-Systeem helpt je aan informatie vanuit verschillende bedrijfsprocessen met collega’s te delen. Hierdoor kun je klanten beter en sneller helpen.

Ordermanagement, Warehouse Management (WMS), leveringen, alles gaat eenvoudiger met de inzet van ERP-software. Ook maak je gemakkelijk gestandaardiseerde documenten zoals een pakbon, een verkoopfactuur en verwerk je automatisch inkoopfacturen.

De kracht van een ERP-systeem neemt exponentieel toe wanneer het samenwerkt met onderdelen zoals een CRM-systeem, webshop of klantportaal. Maak je eigen roadmap en inventariseer wat de behoeften zijn bij je collega’s en management en krijg meer controle over je bedrijfsprocessen. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden van SalesManager Online en diverse koppelingen die wij kunnen bieden om jouw bedrijfsprocessen te optimaliseren.

Verkooporders

Verkoop kan hectisch zijn. Wil je dat een order automatisch per e-mail naar de klant wordt bevestigd  met de verwachte leverdatum of indien niet voorradig er automatisch een signaal wordt verstuurd naar de inkoopafdeling? En kun je wel wat hulp gebruiken bij het verwerken van orders? Automatiseer dan je ordermanagement met ons ERP-systeem.


Handel-OrderpickingApp.jpg

Orderpicking 

Bij drukte kan een magazijn snel onoverzichtelijk worden. Door misgrijpen of het picken van verkeerde producten verdwijnen marges als sneeuw voor de zon. Structuur geeft overzicht, maar hoe pak je dat dan aan?


Handel-Leveringen.jpg

Zendingen

Het niet op tijd leveren van de juiste producten op de juiste plaats is desastreus voor je klanttevredenheid. Als verzendinstructies maar op één manier te interpreteren zijn verminder je verlate en retourzendingen. Maar hoe doe je dat wanneer je niet vanuit meerdere magazijnen  verstuurd?


Handel-Assemblage.jpg

Track en Trace met Transsmart

Het versturen van zendingen en vergelijken van aanbieders kost veel tijd. Wil je een zending eenvoudig aanmelden, uw hele logistiek proces van leveringen sneller en inzichtelijker maken? Dat kan met de Transsmart koppeling.


Project-Facturatie.jpg

Verkoopfacturen

Cash is king! Dus factureer direct wanneer je de goederen hebt geleverd! Toch wordt dit vaak uitgesteld, wat ten koste gaat van de liquiditeit. De factuur wordt immers pas betaald wanneer deze is ontvangen. Maak en verstuur automatisch een factuur direct na verzending van de order en ontvang betalingen sneller. De facturatie kan één voor één of tegelijk in een batch afgehandeld worden. En natuurlijk alles digitaal!


 

Hard/soft reserveringen

Klanten hebben behoefte aan zekerheid en bestellen steeds vaker ruim van tevoren zodat ze op tijd kunnen beschikken over de goederen. Hoe zorg je er nu voor dat dit geen onnodige plaats inneemt in het magazijn en ten koste gaat van je liquiditeit?


Handel-Besteladvies.jpg

Besteladvies

Kun je de toekomst voorspellen? Niemand heeft een glazen bol, tegelijkertijd is het wel mogelijk om vooraf te weten wat er wanneer ingekocht moet worden en wat nog niet. Je liquiditeit zit dan niet onnodig vast in je voorraad.


Handel-Inkooporder.jpg

Inkooporders

Alle afdelingen zijn afhankelijk van informatie dat voortkomt uit het inkoopproces. Vooraf nadenken over een inkoopstrategie vermindert niet alleen inkoopkosten en inkoopprijzen, maar levert de rest van je organisatie belangrijke inzichten om betere beslissingen te maken. Hoe maak je deze informatie inzichtelijk voor je collega’s?


Handel-InkomendeGoederen.jpg

Inkomende goederen

Vervoerders komen meestal allemaal op hetzelfde moment, waardoor er in het magazijn te weinig capaciteit is om de vrachtauto’s te laden of te lossen.  Het gevolg is dat de expeditieruimte dichtslibt, wat leidt tot nog meer inefficiënties. Vanuit de inkooporder kan SalesManager Online voorstellen waar de goederen in het magazijn moeten komen. Dit versnelt de doorstroming.


Basecone450-350.png

Basecone Scan-en-Herken

Is de inkoopfactuur al ontvangen? SalesManager Online haalt real-time de gescande facturen uit Basecone. Laat met de informatie op de inkooporder, pakbon en gescande factuur uit BaseCone bepalen of het inkoopproces juist is afgerond.


Handel-Inkoopfactuur.jpg

Inkoopfacturen

Tekent je altijd alle facturen zelf af? Bedenk vooraf welke voorwaarden bepalen of een factuur betaald mag worden en laat dit vervolgens automatisch gebeuren. Alleen facturen die niet voldoen aan deze voorwaarden ontvang je per e-mail ter controle.


Handel-Voorraadbeheer.jpg

Voorraadbeheer

Hoeveel mag ik nog verkopen? Wat kan ik toezeggen aan mijn klant? Wanneer je de vragen niet direct kunt beantwoorden stel je klanten teleur of mis je omzet. Door middel van de voorraadprojectie en -prognose kan je precies bepalen wat je de komende tijd moet inkopen en kan verkopen en beloven. 


 

Advance Shipping Notice

Advance Shipping Notice (ASN) is een bericht dat SalesManager Online stuurt indien er wijzigingen zijn in de leverdatum van lopende orders. De ASN zorgt ervoor dat je beschikbare voorraad optimaal wordt ingezet voor het uitleveren van verkooporders en je op tijd (Just in Time) het inkoopproces kunt aansturen. Hierdoor kunnen de kosten van dure voorraad geoptimaliseerd worden.


Handel-Magazijnbeheer.jpg

Magazijnbeheer

Er is bijna altijd meer dan één magazijn. Alle locaties waar goederen zijn opgeslagen zijn magazijnen. Beheer alle magazijnen vanaf een centrale plek om zo altijd inzicht in te houden in de voorraadniveaus en geen ‘nee’ te hoeven verkopen.


 

Voorraad Tellingen

Voorraadwaardering. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel. Aan voorraadwaardering gaat voorraadtellen vooraf. Niet het leukste werk en foutgevoelig door het eentonige karakter. Hoe kan ik dit snel en goed worden uitgevoerd?


Handel-Assemblage.jpg

Assemblage

Houd je de voorraad bij van losse onderdelen of van de geassembleerde producten? Zorg dat je niet hoeft te kiezen en maak beiden mogelijk. Ook wanneer onderdelen in meerdere producten terugkomen. Alles inzichtelijk om direct te gaan assembleren bij een nieuwe opdracht.


twinfield_logo_3886.gif
ExactOnline.png

Boekhouding

Financiële administratie is een vak apart, maar tegelijkertijd niet los te zien van de rest van de organisatie. Streef daarom naar een optimale samenwerking tussen uw financiële boekhoudsoftware en uw bedrijfsprocessen zodat u ongehinderd gegevens kunt uitwisselen. SalesManager Online omvat standaard een vergaande koppeling met Twinfield en Exact Online.


Handel-Retouren.jpg

Retouren - RMA's

Ook klanten maken fouten. Dat betekent geen omzet, maar wel tweemaal de handeling. Met een vooraf bepaalde retourprocedure kun je dit kostbare proces automatiseren. Laat je klanten bijvoorbeeld de retourzending online aanmelden.


 

Processtappen

Veel handelingen binnen bedrijven zijn repeterend en worden gevolgd door andere logische handelingen. Deze kunnen vaak prima worden geautomatiseerd. Alleen wanneer een vervolgstap niet kan worden uitgevoerd grijp je in. Door na te denken over welke logistieke stappen binnen je organisatie zijn te stroomlijnen, is veel werk leuker en makkelijker te maken.