Voorraadbeheer
Hoeveel mag ik nog verkopen? Wat kan ik toezeggen aan mijn klant? Zijn dit veel gestelde vragen van de salesafdeling? Wanneer je de vragen niet direct, beantwoorden dan biedt de functie voorraadbeheer van SalesManager Handel uitkomst.
Waarom voorraadbeheer?
Bij veel organisaties is voorraadbeheer beperkt tot het 1 keer per jaar het magazijn inventariseren en aan de accountant doorgeven wat de waarde is. Waarom moeite doen voor gestructureerd voorraadbeheer?
Geen nee hoeven te verkopen aan een klant
Geen kapitaal dat vastligt in het magazijn
SalesManager ERP ondersteunt je bij alle facetten van het voorraadbeheer. Je kan meerdere magazijnen beheren met binnen het magazijn de locaties, stellingen, pallets etc. Ook in-transit goederen. Houd real-time de auto's van de servicemonteurs bij en controleert of ze voldoende materialen bij zich hebben. Zo hoeven ze niet onverrichterzake terug te keren van een klus.
Optimaal voorraadbeheer met SalesManager Online
Optimaliseer het voorraadbeheer met SalesManager ERP en maak het inzichtelijk voor de organisatie. Dit stelt je in staat om:
het magazijn overzichtelijk en functioneel in te richten
uit eigen magazijn of rechtstreeks te leveren
de voorraad in transit te zetten
inzicht te hebben in de voorraad
minimum voorraad aan te geven
besteladvieslijsten te genereren
uitgebreide analyses te maken
Het bijhouden van alle gegevens van de voorraad was nog nooit zo makkelijk. Door SalesManager ERP in te zetten in je organisatie krijg je grip op de goederenstroom. Of het nu gaat om inkopen, verkopen, retouren of inventarisatieverschillen. Door de vele zoek- en filtermogelijkheden houd je de stroom aan voorraadmutaties overzichtelijk. Een mutatie in je voorraad is daardoor ook zo gemaakt. Aan de hand van het aantal producten dat op voorraad staat en de geplaatste inkooporders, krijg je meteen te zien wat de benodigde voorraad moet zijn als orders of projecten die in de pijplijn zitten daadwerkelijk uitgeleverd moeten worden. Met deze gegevens kun je een besteladvieslijst genereren.
Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met:
de huidige voorraad in het magazijn
geplaatste verkooporders en projecten
de reeds geplaatste inkooporders
de minimum voorraad per product
ASN - Advance Shipping Notification
Als geavanceerd ERP pakket omvat SalesManager Online de functionaliteit van Advance Shipping Notifications. Een klant krijgt automatisch gedetailleerde informatie over een uitstaande levering. Het doel van zo'n ASN is om de klant op de hoogte te brengen van wanneer de levering zal plaats vinden en de specificaties van de levering door te geven, zodat de klant optimaal voorbereid is.
Koppeling met de boekhouding
De voorraad van een product bekijken kan eenvoudig met één muisklik. Elke wijziging die plaatsvindt op voorraadniveau wordt automatisch verwerkt in het grootboek van de gebruikte financiële administratie. Voor Twinfield en Exact wordt dit standaard ondersteund. Neem voor de mogelijkheden van andere financiële oplossingen gerust contact met ons op.