Met de servicemanagementmodule van SalesManager Online kunnen bedrijven hun serviceverlening beter organiseren. En met de bijbehorende Service app kunnen serviceverleners snel en efficiënt werken. Deze mobiele app hebben wij onlangs compleet vernieuwd!
Belang van goed servicemanagement
Het registreren en opvolgen van service calls, plannen van monteurs, monitoren van doorlooptijden en het registreren van tijd en materialen zijn cruciale aspecten voor bedrijven die service verlenen. Met servicemanagement van SalesManager Online krijg je grip op dit soort processen, waardoor je ze beter kunt managen. Dit heeft uiteindelijk een positieve invloed op de organisatie als geheel.
Servicemeldingen worden gestructureerd en efficiënt opgelost, wat zorgt voor een hogere tevredenheid bij klanten, maar ook intern.
Daarnaast draagt het goed organiseren van servicemanagement ook bij aan het succes van de onderneming en is daarmee een cruciaal onderdeel voor elk bedrijf dat service verleent. Of het nu is op de eigen producten of die van een ander.
Efficiënt werken met de Service app
Bij veel bedrijven die service leveren is er een team van monteurs, installateurs of andere specialisten die de service verleent.
Voor deze serviceverleners is het natuurlijk van groot belang dat ze weten welke klussen er op de planning staan, bij welke klant ze moeten zijn en welk materiaal mee moet. Met de SalesManager Service app zijn al deze zaken inzichtelijk en ziet de monteur of installateur in één overzicht wat er voor die dag of week op de planning staat.
De SalesManager Service app is beschikbaar op tablet en daarmee perfect geschikt om mee op pad te nemen.
Service app in de werkpraktijk
De nieuwe Service app ondersteunt het werk van een serviceverlener op verschillende manieren. Kijk maar:
Wanneer de servicemedewerker aan het begin van de dag op pad gaat, geeft het overzicht in de app aan welke klussen er uitgevoerd moeten worden en welk materiaal er nodig is.
Nadat het materiaal is gepakt kan de routeplanner gestart worden en kan de rit beginnen.
Eenmaal aangekomen bij de klant is het belangrijk dat alle relevante informatie rondom de klus bijgehouden kan worden. Denk hierbij aan het registreren van de begin- en eindtijd van een klus, reistijd en pauzes.
Verbruikte materialen tijdens een klus worden geregistreerd.
Eventuele bijzonderheden kunnen vastgelegd worden. Met foto’s en/of tekst.
Digitaal kan de klant een handtekening zetten om te tekenen voor akkoord.
Altijd en overal dezelfde informatie
De informatie die op locatie is toegevoegd zal (na synchronisatie) direct beschikbaar zijn voor de medewerkers op kantoor. Dit betekent onder andere dat als een klus gefactureerd moet worden, dit vrijwel direct na het afmelden van de klus gedaan kan worden.
Verder kan de servicemelding op afgerond gezet worden, zodat er voor de gehele service-afdeling altijd een actueel en accuraat inzicht beschikbaar is van alle meldingen, klussen en andere zaken die relevant zijn voor het optimaliseren van je servicemanagement.
Wil je meer leren over onze vernieuwde Service app? Neem contact op via onderstaande button: