De automatisering en digitalisering van bedrijfsprocessen door middel van cloud-based oplossingen zoals Customer Relationship Management (CRM) software is iets waar veel financiële professionals zich mee bezighouden. Vooral de schaalbaarheid is een hot topic, en de noodzaak om met hetzelfde aantal mensen meer werk te verzetten. Daarnaast wil iedereen meer inzicht krijgen in interne financiële processen om betere beslissingen te kunnen nemen. In deze blog bespreken we hoe men deze uitdagingen over het algemeen aanpakt.
De oplossing
Over het algemeen gaat de voorkeur bij dit soort vraagstukken vooral uit naar standaard oplossingen zonder maatwerk. Vanuit allerlei overwegingen is dit wat ons betreft ook de meest logische stap. Een standaard oplossing voldoet in 95% van alle situaties. Die laatste 5% realiseer je met een specifieke aanpassing. En dit is nu precies waar wij bij SalesManager sterk in zijn. Wij bieden een uitgebreide oplossing met een groot aanbod aan functionaliteiten, maar waar nodig passen wij de software zo aan dat deze precies aansluit bij jouw wensen. Zijn er functionaliteiten waar je geen gebruik van maakt? Of zoek je juist extra mogelijkheden? Doordat wij de software zelf hebben ontwikkeld en beheren kunnen we elke gewenste aanpassing voor je realiseren.
CRM
Een uitkomst voor bedrijven kan zijn om over te stappen naar cloud-based CRM-applicaties, omdat deze over het algemeen veel tijd- en kostenefficiënter zijn. Zoals we in onze vorige blog introduceerde, is CRM de basis van relatiemanagement. CRM-software stelt je in staat om kennis niet alleen met collega’s of afdelingen te delen, maar ook met je leveranciers en dealers. Dit resulteert in een hoge mate van ketenoptimalisatie. Het online delen van bijvoorbeeld het actuele voorraadniveau van je bedrijf bespaart veel telefoontjes en emails. Ook het delen van gegevens met je klanten via een portal gaat een steeds grotere rol spelen. Klanten zijn inmiddels gewend of hebben de voorkeur voor een online omgeving waarin ze met je communiceren. In het kort de voordelen van CRM:
· Beter inzicht in klantgegevens
· Betere klantenservice
· Efficiëntere verkoopcyclus
· Hogere productiviteit
· Beter inzicht in voortgang en doelen
Bij SalesManager weten wij als geen ander dat automatiseren een grote impact op de organisatie kan hebben. Bovendien is geen een organisatie hetzelfde. Het is belangrijk om de huidige bedrijfsprocessen in kaart te brengen, voordat er een verandering teweeg kan worden gebracht. Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen, neem vrijblijvend contact op met Alex.
Samen komen we tot de beste oplossing.