Minder tijdverlies. Minder menselijke fouten. En een beter klantenbeheer. Het loont om je dagelijkse kantoortoepassingen van Microsoft, zoals Outlook en Word, te integreren met je ERP-oplossing. In SalesManager Online is die integratie standaard beschikbaar.
Iedereen die met verschillende softwaretoepassingen werkt, weet hoe vervelend het is wanneer programma’s naast elkaar bestaan die op geen enkele manier met elkaar verbonden zijn. Dat betekent in de regel dubbel werk, doordat je belangrijke informatie uit de ene toepassing naar de andere moet overzetten. Efficiënt en handig is anders. Daar komt bij dat wanneer de data handmatig wordt overgezet, fouten haast onvermijdelijk zijn.
En wanneer de data niet direct wordt bijgewerkt, dan gaan er ook twee verschillende versies naast elkaar bestaan waarbij de informatie verspreid is over twee systemen.
Dit zorgt voor onduidelijkheid en irritatie en is dan ook niet wenselijk binnen een organisatie.
Integraties met cloud ERP
Dat komt de efficiëntie uiteraard niet ten goede. Daarom is in onze oplossing voor cloud ERP, SalesManager Online, al een zekere mate van integratie ingebouwd. Zo is er standaard een integratie voorzien voor twee van Microsofts populairste kantoortoepassingen: het e-mailprogramma Outlook en de tekstverwerker Word. Beide apps zijn vandaag ook als cloudversie beschikbaar via Microsoft 365 (voorheen Office 365).
Standaard integratie: Outlook
De integratie met Outlook zorgt voor de synchronisatie van je e-mails met SalesManager Online. Dat programma scant elke inkomende en uitgaande mail, zoekt daarbij naar herkenningspunten en koppelt elke mail vervolgens automatisch aan de juiste relatie in je SalesManager-database. Dat scheelt je dus al een hoop knippen, kopiëren en plakken. En vooral: je hoeft niet langer zelf via de zoekfunctie in Outlook de mails van en naar een bepaald contact op te zoeken. Je vindt deze allemaal keurig netjes terug bij dat contact in SalesManager Online. Of je nu een accountmanager, supportmedewerker of partnerverantwoordelijke bent, onze cloud ERP verzamelt al die belangrijke contactmomenten en interacties met professionele relaties voor jou en logt ze als activiteiten onder die relaties.
De integratie met Outlook beperkt zich niet tot mails en omvat ook de synchronisatie van agenda-items en taken of activiteiten. Plan je een activiteit in SalesManager Online bijvoorbeeld, dan komt die automatisch ook in je Outlook-agenda te staan - en andersom. Zo krijg je een volledig beeld van al je activiteiten.
Standaard integratie: Word
De ingebouwde integratie met Word laat het toe om een zogeheten Word merge uit te voeren, wat eenvoudig gezegd erop neerkomt dat je een Word-sjabloon aanmaakt met een vaste inhoud en opmaak. Alleen voorzie je in dat document ook lege velden die je automatisch kan laten vullen met variabele inhoud uit SalesManager Online, zoals de naam en contactgegevens van de relaties die je beheert. Die handige functionaliteit is met name ideaal om snel gepersonaliseerde offertes en orderbevestigingen op te maken en te versturen.
Integratie op aanvraag
Uiteraard kun je ook nog andere Microsoft-toepassingen, zoals Excel, PowerPoint en SharePoint, met SalesManager Online integreren. Alleen vraagt dat wat meer voorbereidend werk, omdat bedrijven nog vaak verschillende versies gebruiken of een configuratie hebben opgezet op maat van hun specifieke behoeften. Dan is het zaak om eerst die behoeften en het bestaande IT-landschap goed in kaart te brengen, zodat je weet wat er nog extra moet gebeuren. Zo kan je uiteindelijk ook in alle veiligheid de gewenste integratie tot stand brengen en de voorziene vruchten ervan plukken.
Benieuwd hoe je met behulp van SalesManager Online je organisatie efficiënter laat werken? Vraag nu een vrijblijvende online demo aan. Of lees hier meer over modulair ERP.