Ben je net als vele andere organisaties overtuigd van het gemak en voordelen van digitale ondertekening? Implementeer dan nu de optie online ondertekenen in jouw SalesManager Online omgeving. Meerdere klanten hebben gevraagd of het elektronisch ondertekenen toegevoegd kon worden als standaard functionaliteit. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar online ondertekenen wordt ook door hun klanten als voordeel gezien.
Hoe werkt Online Ondertekenen binnen SalesManager Online?
Na het opstellen van een offerte binnen de module Offerte in jouw SalesManager Online wordt middels een procesknop een email gegenereerd. Deze email verwijst door middel van een unieke URL naar de offerte. Dit is een template die je geheel naar wens kunt aanpassen Via de URL wordt een accordeer scherm voor de offerte geopend. Hierin worden de bedrijfsgegevens getoond en de persoonsgegevens gevraagd van de ondertekenaar. Degene die de offerte ondertekent gaat niet alleen akkoord met de offerte maar ook met de algemene voorwaarden. Vervolgens wordt er een bevestigingsmail gestuurd dat de getekende offerte is ontvangen.
Sluitend bewijs
Het zetten van een handtekening gebeurt door middel van het aanvinken van de checkboxes. Wanneer de ondertekenaar klikt op de knop “OK / ik ga akkoord” zal een aangevulde versie van de offerte per email worden verstuurd naar de ondertekenaar. Dit wordt verzonden naar het emailadres dat ingevuld kan worden op de pagina voor ondertekening. Tevens zal er een kopie worden gestuurd naar een algemeen (intern) email adres.
Voordelen van digitaal ondertekenen
Je weet nu hoe het online ondertekenen werkt in de praktijk. Wat zijn de voordelen van digitaal ondertekenen?
Veilige communicatie
Met het plaatsen van een digitale handtekening onder een offerte garandeer je de identiteit van de ondertekenaar. Doordat je de digitale handtekening verifieert communiceer je niet alleen veilig, het zorgt ook voor vertrouwen in de identiteit van de ontvanger.Milieuvriendelijk
Dankzij het digitaliseren van jouw offerte proces bespaar je een hoop papier. Een contract wordt veelal in twee- of drievoud geprint en dit is door het digitale ondertekenen niet meer nodig.Besparing van tijd & geld
Dankzij de digitale ondertekening plaats je snel en eenvoudig een handtekening onder een contract. Het printen van contracten is verleden tijd. Na het plaatsen van een handtekening verstuur je het contract direct per mail, in plaats van per post. Dit alles zorgt voor een snel en efficiënt proces van ondertekenen.
Heb je vragen of wil je graag met jouw bedrijf aan de slag met Online Ondertekenen? Neem telefonisch contact op via 020-6965650 of per mail info@salesmanager.nl. Wij helpen jou graag bij het implementeren van Online Ondertekenen bij jouw bedrijf.